Frida & Riley

2009-04-29
22:30:42

Handyman

Efter att jag skrev sista blogginlägget så var det dags för mig att dra in till stan för att träffa Amanda eftersom att hon skulle till doktorn och ville ha sällskap. Så jag följde snällt med. Dock så skyndade jag mig hem till mamma först för att hinna äta något. Tack gud för det.
Efter doktorsbesöket så cyklade jag till garnboden för att inskaffa lite mindre garner till det lilla arbetet jag planerat att prova.
Fixade färgerna och fick lite information om beskrivningen och sen så åkte jag till MVC för att träffa doktorn.
Har nu fått ett sjukintyg som sjukskriver mig på heltid. Det var skönt att veta att hon brydde sig om mina krämpor och smärtor.
Cyklade sen till pappa och sa hej lite snabbt innan jag for hem.

Hade så sjukt ont i ryggen att jag la mig ner i soffan och tittade på Gilmore Girls samtidigt som jag provade att göra handarbetet.
Och tadaaa! Vad tycks ?

 


Kanske inte helt perfekta men lite söta blev dom väl ?

Lagade sen mat, men det visade sig att jag inte hade allt så det var bara att skynda sig på cykeln till affären eftersom att dom stängde 10 minuter senare..
Fint va också att när jag kom ut ifrån affären så satt det ett stort gäng med ungar runt min cykel och rökte och dom hade även hållt på med min cykel så att mitt lås satt fastknölat i däcket. Tack för den!

Btw så fick jag en fett arg lapp idag ifrån "grannverksamheten"..
Eftersom att jag var fett stressad innan mitt möte med Amanda hos doktorn, så lät jag hundarna (för första gången sen jag flyttade dit) kissa på gräsmattan direkt utanför dörren så att jag kunde skynda mig.
Det resulterade i en lapp som lydde liknande:
"Du som lät dina hundar kissa i 30 sekunder. Du borde inte ens ha hund"
Vad fan.. Första gången jag gör det.. Jag som brukar gå ut och gå med hundarna även om det bara är en kissrunda, första gången jag låter dom göra detta snabbkiss så får jag en lapp om det.. Roligt värre.
Sen stod det typ saker som att dom sett mig förr och att jag kommer att bli anmäld osv. Hurra för glada grannar!

Nåväl. ska väl återgå till att tycka synd om mig själv i soffan.

Puss och hej!

Kommentarer:
2009-04-29 @ 23:16:15
#1: sofia

men gud! sikken idiot som skrev den lappen?! då ska personen ifråga bara veta hur mycket djur som far illa och som ALDRIG ens får gå en promenad utan bara kissar på en lite gräsplätt :S



å supersöta strumper eller vad det är, en typisk sak som din lille unge kommer spara på och ha om minne <3

2009-05-01 @ 16:51:42
#2: Therese

Folk har för mycket tid, för lite att göra och för lite saker i sina liv som de faktiskt kan bry sig om.



Fuck them! Du kan sticka supersöta bebistofflor. :)

2009-05-01 @ 20:51:00
#3: Sofia

Suck.. att folk inte har nåt bättre för sig! Jobbiga jävlar. Skaffa ett liv ffs!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: