Frida & Riley

2010-08-31
23:05:28

Jesusögonblick!

 

Vääääärdelöst att vara förkyld. Är inne på andra veckan nu. Den släpper liksom inte. Först så var det total blockering i näsan, sen kom nästa spännande stadie som var halsont och massvis med slem i halsen. Vi får inte glömma den trevliga rethostan också :) Han är en varmt välkommen gäst i detta härliga rollspel som pågår.

Kan man inte stämma dagis för såna här saker ?

 

Jag och Riley drog ner till stan och umgicks med mamma ett tag. Riley sprang omkring som att hon hade crack i blodet och jesus anamma vad fort det gick. Trafikvett finns inte i den lilla tjejen riktigt än ;)

 

Måste berätta något riktigt coolt!
Idag så fick Riley köttbullar och potatismos, och som vanligt så får hon en sked att äta detta med. Den känns egentligen lite onödig iomed att hon håller i den med vänster hand och äter med höger. Så den finns mer eller mindre bara där för att bevisa att hon har en sked till maten. Hur som haver, idag när jag satte mig ner vid bordet och skulle göra henne sällskap så får jag bevittna att hon äter maten med skeden så som man ska äta. Hon får upp maten på skeden, hon får skeden till munnen utan att maten hamnar till Nellie, hon lyckas vända skeden så att maten inte hamnar i knät eller hos Nellie och hon får ut skeden igen utan att maten åker med och då hamnar i knät eller hos Nellie! Det var hur häftigt som helst!
Jag satt där och kunde inte sluta le! Min duktiga duktiga tjej! Inte nog med att du kan få på dina stövlar på rätt fot själv redan (hon sätter själv på dom och traskar runt i lägenheten med bara stövlarna) så nu kan hon äntligen äta med sked :)
Nu jäklar ska dom på dagis få se ;) Hon är annars storgrisen där. Mat hamnar lite överallt.
Som Sofias pojkvän Markus säger, det är ena jesusögonblicket till det andra :D

 

 

Kommentar:
2010-09-03 @ 06:14:05
#1: sofia

tänk vad stor hon blivit <3<3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: