Frida & Riley

2010-11-27
21:37:08

Dag 3 - Mina föräldrar

Ska skriva ihop här lite snabbt om mina föräldrar :) Har ont i magen så jag orkar inte sitta uppe så mkt tyvärr.








Mamma: Min mamma är den bästa mamman såklart. Hon är fantastisk. När mamma var ung så red hon mkt, hon ritade mkt och hon reste en hel del. Mammas familj reste mycket pga morfars jobb inom FN.
Mamma hade en egen häst vid namn Bobby Mcgee (Janis Joplin låt FYI).
Mamma jobbar nu här i Enköping som arbetsterapeut och trivs med det. Ifall hon inte gjorde det så hade hon velat bli förskolelärare.
Mamma reser nästa år iväg till Thailand på sin födelsedag, och jag oroar mig så mkt för dessa farliga kubmaneter som det varnas om så mkt nu. Jag har redan ringt och sagt åt henne att INTE bada. Det får hon göra här hemma istället.
Min mamma är min allra bästa vän. Det är henne jag umgås mest med och egentligen helst med. Det låter taskigt, men det är ju min mamma. Med allt som våran familj gått igenom, så har vi ett kanske "onaturligt" band enligt andra. Det sägs att vi inte har klippt navelsträngen riktigt om varandra.. Skit på dom.










Pappa: Min trygga fina och underbara pappa. Han som är som en 5-åring i huvudet och aldrig slutas retas eller jäklas. Min stora inspirationskälla och min klippa.
Han red också när han var ung. Han började med det för att hitta tjejer såklart. Sen så blev han intresserad och faktiskt väldigt duktig i det. Han fick jobb på Flyinge, där många fina hingstar spenderade tid. Pappa har ridit Utrillo, Hercules och några andra av Sveriges kända hingstar.
Pappa jobbar inom IT-branchen och han är ombytlig. Vissa dagar stormtrivs han och andra dagar så avskyr han det. Det är olika hela tiden.
Pappa har myror i benen. Han kan inte riktigt sitta still och han vill hitta på saker hela tiden.
Pappas tjej får utstå en hel del ifrån pappa. Det ska retas, hittas på bustrick och inte ens något så simpelt som "kan du ge mig en bit bröd?" fungerar med pappa. Då får man en bit bröd utan innehåll, bara kanterna.. Haha!
Men det gör pappa till min pappa. Det är sån som han är.
Pappa var den som skjutsade oss till dagis med ZZ-top skrikandes ur högtalarna och pappa som försökte överrusta dom, trummandes i takt med tummarna på ratten. Han som sa att dessa legender ska upplevas på riktigt!


Mina föräldrar är mitt allt. Jag kan se mig själv bo i denna stad för alltid just för att ha dom i närheten. För mig så kommer dom aldrig att dö, för utan mina föräldrar existerar inte jag. Jag måste ha dom i närheten.
Jag är en utav dom som stolt kan säga att mina föräldrar fanns där, och att mina föräldrar finns där. Det spelar ingen roll att jag är äldre, dom finns där för mig. Alltid.
Vi träffas flera gånger i veckan, lagar mat tillsammans, pratas och umgås.
Jag har haft den bästa uppväxten och jag är stolt över att kunna kalla dessa två för mina föräldrar. Oavsett ifall mamma fiser i soffan eller pappa äter upp brödbiten jag precis bad om.





(pappa och jag och hunden Erik)






Kommentarer:
2010-11-27 @ 22:19:39
#1: Paula

gillar Du är priviligierad!

2010-11-27 @ 22:21:08
#2: Elin

Åh vad underbart :D Jag har det precis likadant! Stolt och tacksam över att ha det på det viset. Om jag fick bli som någon i hela världen, skulle jag bli som min pappa!

2010-11-27 @ 22:21:50
#3: Lina

Hej Frida. Otroligt härligt att läsa och väldigt fina bilder. Kram på er!

2010-11-28 @ 00:20:02
#4: Jeanette

Hej Frida! Vad underbart fint du har beskrivit dina föräldrar:) och kul att du bjuder på så fina bilder Kram:)

2010-11-29 @ 21:42:15
#5: Jasmin

är det på Valla som din mamma rider? ELler.. Det ser jag ju =)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: