Frida & Riley

2011-08-10
20:31:43

Regniga skitonsdag



Idag har varit en knölig dag. Mycket gråt, mycket gnäll och mycket som har varit fel. Iaf om du frågar Riley.
Vi har varit på nya dagiset idag, första dagen och allt. Det gick väldigt bra förrutom att hon fick sig en time out när vi lekte utomhus för att hon kastade sand på mig. Det är ett definitivt nej och då får man sitta i skamvrån tills man lugnat ner sig. 20 minuter senare fick hon leka igen. 20 minuter tog det alltså att lugna ner sig, inte att jag lät  henne sitta där tills JAG var nöjd..
Sen så blev det lunch och jag och Riley gick hem efteråt då jag hade glömt att ta med mig Rileys medicin till dagis. Så vi gick hem, Riley fick medicinen och fick sig sen en välbehövd tupplur.

Vi drog sen till Linda i regnet. Trodde att Riley skulle få det roligt där med grabbarna, men hon var på dåligt humör och grät för minsta lilla. Så efter 3 timmar så gick vi hem igen. Sorgen fortsatte hemma och blev bra sen efter middagen. Men efter en halvtimme så var gråten där igen. Ja, det var helt enkelt en sån dag.

Nu sitter jag och är lite sur över hur jag har låtit mig själv "falla ihop" när vi har varit sjuka. Ätit på kvällarna och sånt dåligt. Bläää.
Nu på måndag så börjar allvaret igen, jag har ju trots allt mitt mål att nå och det ska banne mig nås med råge!
Man tappar motivationen när man är trött och Riley är hemma och bara gråter. Inte direkt lätt att få saker och ting gjorda då.

Nä. Nu blir det planering.
Bye!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: