Frida & Riley

2011-09-23
14:05:45

Det här med budget



Ja, jag har ju fått en budget uppstyrd och jag är otroligt exalterad och inspirerad av det.
Här ska följas och sköta sig in i det minsta. Det känns lite som Lyxfällan liksom!
Men, det börjar redan bli lite svårt då jag inte riktigt får in vart vissa räkningar ska in och så vidare, men 2 timmar senare så var problemet "löst".

Ajustja, har fått erbjudande om en större lägenhet idag också, har tills på måndag att svara, men jag är så jäkla osäker. Hyran är 2000 kr mer än vad jag har nu, så om jag jobbar mera så kommer jag precis runt. Det vettetusan om jag är så himla sugen på. Jag bor hellre trängre men har lite mera pengar att röra mig för. MEN, samtidigt så är det ju i ett sånt fint område med lekparker och STORA lägenheter! åååååååh..
Hata hata hata!
Varför kunde inte hyran varit aningens mindre för? Det hade ju varit perfekt.

Mamma tycker att jag ska ta den eftersom att jag är hemma hela tiden typ. Då kan jag ha ett lite bättre boende, eftersom jag inte är ute och far och flänger hela tiden. + att det vore ju rätt otroligt att få gå ner till lekparken och leka med Riley. Här har vi 1 gunga.. Wiie.. Suger fett.. Tråkigt är dock att jag gillar grannarna här så otroligt mycket också. Alla är så himla trevliga <3

Har varit ute och promenerat imorse, tanken var att jag skulle jogga, men joggingspåret var smockat av skolungar som skulle orientera. Så det blev en promenad istället.

Nu ska jag inte jinxa det hela, men igår så somnade Riley utan mig i rummet. Första gången på ett år. Får se hur det går, hon var jätteledsen och grät sig själv till sömns. Needless to say, jag mådde skit efteråt.
Jag tror på konkret och bestämd uppfostran, men jag är ju människa med ett hjärta också. Hon mår ju inte bättre av att jag daltar med henne och vi båda kommer i slutändan att må bra av det här. Men just nu är det lite jobbigt när hon får gråta sig till sömns :(

Så där ja Elin, nu har jag bloggat lite. Nöjd? ;-)
Kommentarer:
2011-09-23 @ 14:28:13
#1: Elin

Jävligt nöjd :D Jag blir så glad när jag läser, vilken kvinna du är! Som tar tag i ekonomibiten OCH sovrutinen på en gång. Det kommer vara så jävla värt det, båda två. Ring om det är något! Puss!

2011-09-23 @ 14:45:49
#2: Lina

Känner igen mig så väl i det du skriver. Du bäst fina kusin! Kram

2011-09-23 @ 14:46:08
#3: Linda

Ta lägenheten! Grannarna där är också trevliga! ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: