Frida & Riley

2011-09-28
09:38:04

Hästar



Alltså, är inte hästar helt fantastiska djur? Jag tycker verkligen det. Jag har alltid varit ett stort fan av hästar och har hållt på med hästar i runt ca 17 år eller mera.
Mamma och pappa har båda varit hästmänniskor så det föll sig väl ganska naturligt att vi barn också skulle prova. Daniel och Amanda tyckte inte att det föll dom i smaken, eller tja, Daniel var allergisk, men Amanda gillade fotboll mera.

Hur som haver, igår efter dagis så tyckte jag att det var en alldeles förträfflig dag att åka ut och titta på lite hästar. Jag har inte varit på Åkerby sedan jag var runt 15 år. Så det är alltså 9 år sen. Helt sjukt.
Det hade inte förändrats fullt så mycket, men lite var såklart nytt :-) Riley var helt superlycklig av att få gå runt och titta på hästarna och vi hade tagit med oss 3 äpplen att ge också. Så hon fick peka vilken av hästarna som skulle bli "lyckligt lottad" att få ett ;-) Sen så var det dags för ridlektion för ett par tjejer och då hängde vi på in i ridhuset och kikade när dom red. Riley påpekade så fort hästarna travade eller skrittade. "Hästen springer", "Hästen går", "Rileys tur" hehe.. Hon ville så gärna rida hon också.

Detta är en hobby jag helt stöttar och verkligen hoppas att hon kommer att gilla. Det är dyrt, det vet jag, men hon är 2 och man vet aldrig vad som händer tills dess att hon blivit tillräckligt stor att få vara med i en egen ridgrupp. Tills dess så blir det ponnyridning och knatteridning.

Needless to say, hon var vääääldigt arg när det var dags att röra sig hemåt ;-)









Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: