Frida & Riley

2012-07-15
20:37:13

Storytel

Jag fick ett mail för ett par veckor sedan om att buzza om ljudböcker. Jag tyckte det lät jätte intressant och skrev upp mig som intresserad angående den kampanjen, och blev godkänd :-) Jag fick sedan ett mail om hur jag sätter igång och vad exakt det är jag får under kampanjen, vilket var gratis tillgång till att lyssna på ljudböcker ifrån Storytels 2500 titlar under 30 dagar.
Sagt och gjort. Har lyssnat än så länge på "Dr Jekyll och Mr Hyde".
Utdrag ifrån wikipedia:
"Dr. Jekyll och Mr. Hyde (Strange case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde, "sällsamma fallet med Dr. Jekyll och Mr. Hyde") är en roman skriven av Robert Louis Stevenson utkommen år 1886. Inspirationskällan till boken var den skotske möbelsnickaren William Brodie (1741-1788) som på dagarna var en respektabel yrkesman och på nätterna en ledare för en bankrånarliga. Brodie hängdes 1788 för sina brott."

Boken lästes av Anders Ekborg och var otroligt bra!
Jag har aldrig egentligen provat att lyssna på ljudböcker då jag alltid trott att jag skulle somna om jag började lyssna på en. Storytels app som man laddar ner till telefonen är suverän, du söker på författare/titlar/osv och hittar den bok du vill lyssna på, du "tar hem" boken och sedan bara startar du den. Du har även valet att ladda ner boken så att den finns som offline-bok vid t.ex. flygresor och dylikt där internet inte finns tillgängligt.
Det jag gillade med att använda Storytels app var att, ni vet ju hur internet hoppar lite ut och in ibland, dom gånger som internet kajkade sig, så spolade bara bandet tillbaka till precis innan internet floppade. Så det blir inte så att man tror att man missat en del utan man får höra en upprepning av de sista orden som sades innan den gick offline. Skitbra för mig som har kort minne en stor del av tiden.

Så, jag kan erbjuda er under denna tid som jag använder det här, att få en gratis ljudbok att lyssna på ifrån Storytel. Så hojta till ifall det låter intressant så fixar jag det :-)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: