Frida & Riley

2012-09-01
08:50:00

Godmorgon!

Ja men visst. Godmorgon på er alla. Jag och Riley sitter i soffan och tittar på Bolibompa. Under dessa tre veckor som jag har varit borta så har Riley varit stor-avdelningen på dagis. Jag kan säga att det verkligen har fått hennes språk att blomma. Herregud så hon pratar! Hon säger såna otroliga saker. Igår så berättade hon att jag har blåa ögon, precis som henne, men att mormor inte har blåa ögon, för hon har gröna. Seriöst?

Nu när vi tittade på Bolibompa så ritade Marcus(programledaren) rymden. Då sa Riley:
- Han ritar en månraket. Jag älskar månraketer. Min pappa flyger månraket och ska till månen. Du får följa med om du vill, med min pappa. Du måste ha rymddräkt på dig så att du inte gör dig illa." Jag står helt förbluffad och lyssnar.
Riley pratar mycket om sin pappa, att hennes pappa heter Tony och Garry. Men hon säger även att hennes pappa bor långt bort, att han bor i himlen, så där berättar jag att han inte bor i himlen, men väldigt långt borta.

Men jag är alltså helt förstummad! Jag kan tillägga att jag inte har rätat till hennes tal nu när jag skrivit ned det, så som jag skriver det är så som hon säger.

Wow.


(Fotot är taget utav Kristina Wicksell. www.kickpix.se)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: