Frida & Riley

2010-02-24
19:46:15

Sjuk

Ja, Riley är dålig :(
Hon har varit dålig sen i Måndags.
I måndags så kräktes hon en stor vuxensize kaskadspya :(
Började med att hon vaknade vid 6.20 och sen så somnade hon igen vid 9-10, sen 13-14:30 och på natten så kräktes hon.

Tisdag: Vaknade väldigt tidigt, sov lunch från 10:30 - 14:30 och var sen så seg på eftermiddagen. Hon la sig på mattan och slumrade till ett par sekunder och sen hängde över mitt knä och slumrade till till och från. Vägrade äta mat på kvällen. Drack däremot.

Onsdag:
Bra start på dagen, hon vaknade tidigt men var glad i hågen. Varit glad på förmiddagen och aktiv, så som hon brukar vara. Sov från 10:20 - 12:15 och var sen aktiv fram tills mot eftermiddagen då det banade ner igen. Hon vägrade äta kvällsmaten åter igen och bara grät. Blev välling i sängen med mamsingen och sen sova.

Har ringt sjukvårdsupplysningen, BVC, distriktssköterska. Dom flesta säger samma sak, att det kan vara magsjuka och att hon helt enkelt bara är uttorkad och därmed seg. Försöker få i henne så mycket vätska som jag kan.

Vad jag däremot oroar mig för är att hon kissar väldigt dåligt. Igår böt jag inte en enda nerkissad blöja. Dom var fuktiga, men inte nedkissade.. Idag böt jag en som var relativt nedkissad.
Fy fan så störande det här är. Känner mig så extremt värdelös..

*suck*
Kommentarer:
2010-02-25 @ 19:07:52
#1: Hella

Usch det är jobbigt med sjuka barn! Magsjuka är ju aldrig kul, kan nu dessutom lägga till att öroninflammation inte heller ligger med på 10 i topp lista över sjukdommar för den är hemsk. Nathalie har skrikit hela natten för att hon har haft ont, lilla skruttan!

2010-02-27 @ 11:36:45
#2: sofia

låter ju som magsjuka.. och är ho uttorkad, så tar ju kroppen upp all vätska som en svamp och det blir inte mycket över till kiss... åh hoppas hon blir frisk snart lilla hjärtat!!!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3

2010-03-28 @ 21:59:09

Sv: tack! :D mamma blir nog glad när hon läser det här ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: