Frida & Riley

2012-04-04
20:43:28

Vad som händer och sker

Ja, vad är det som händer och sker här egentligen?
Det är ju vår (typ) här nu och det gör ju helt klart att saker och ting blir mycket enklare, håller ni inte med?
Men jo, justja. Det som händer här just nu, är att jag går på universitetet och Riley går på dagis. Vardagen knallar på och vi har fått hem lilla Nellie igen också. Hon har varit på ett underbart semesterhem och har nu kommit hem igen. Semesterhemmet är som hennes andra hem och det är nog det bästa hemmet som en hund kan hamna i. Utan tvekan. Skog och mark, mycket utomhus, springa många mil på vintern medans familjen åker skidor.
Jag får alltid dåligt samvete så fort Nellie ska hem hit igen.
På universitetet går det bra. Jag har skitroligt och har träffat helt underbara vänner! Min studiegrupp är fantastisk och jag kommer spilla många tårar ifall gruppen splittras. Däremot så verkar det inte så eftersom att vi är baserad på staden vi bor i, just för att gruppträffarna ska vara enklare att anordna. Men å andra sidan så har jag haft skitkul i mina två olika tvärgrupper också, så jag gillar min klass helt enkelt :D
Jag och Sanne (en kompis ifrån skolan) träffas och har stick/virkjunta. Hon kör på sina raggisar och jag kör på mössor och diverse :P Otroligt roligt!
Med Garry så går det bra. Vi pratar över skype och gör det bästa vi kan av våran situation. Planen är att jag ska dit i sommar, men sparandet går sakta. Har sökt till ett par fonder, så vi får se ifall det kan ge någonting.
Hm..  What else?
Riley snackar som en liten höna just nu. Oj oj oj så mkt som kommer ut ur hennes mun! Hon får så mycket beröm på dagis för att hon är så omtänksam och artig. Alltid "Tack så mkt" eller "varsågod" eller "förlåt". Hon är även väldigt omtänksam emot sina kompisar och går fram till dom när dom är arga och försöker få dom att prata, eller som hon säger "Du måste berätta om smärta". Helt sjukt så mycket hon kan prata nu!
Nu är hon även äldst på sin avdelning. Är det inte helt otroligt? Lilla Riley liksom. Äldst.. Till höst (i mån av plats) så flyttas hon upp till den äldre avdelningen.
Det är roligt att hämta henne på dagis. Jag får mycket kramar och pussar utav både henne och hennes kompis. Så det är mysigt. Dom vill båda leka flygplan, bli kittlade, hoppa i min famn etc. <3 <3
Nej, nu ska jag plugga och sen återgå till min virkning.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: