Frida & Riley

2009-01-31
09:49:15

Prat prat prat

Ja, detta var ju tänkt att det skulle bli min blogg om mitt liv så här innan den drastiska förändringen som kommer i Juni. =)
Kanske inte har så mkt att skriva om egentligen, men vad spelar det för roll ?
Jag har brukar oftast ha svårt att ens kunna ha diciplinen att hålla en blogg. Nåväl, det är väl värt ett försök ?

Ja, var på en vecka 20-träff i Torsdags, jag misstänkte att jag skulle vara yngst, vilket stämde ganska ordentligt. Jag verkade dessutom ha supit till mig natten innan för jag fick för mig att mötet började 8:45, men det började 8:15 så jag missade 30 minuter. Grattis!
Men sjukgymnasten som var där var så snäll att han sammanfattade allt dom pratat om, och det var mest knipövningar tydligen, och det är ju rätt uppenbart hur sånt fungerar och vad det är bra för.

Sen kom sköterskan in och pratade lite om förstoppningar och allt sånt där roligt. Det var bara "intressanta" saker på schemat idag. ;) hihi.
Mötte även min barnmorska efteråt och det var super trevligt för att hon utbrast "gud vad du är söt idag" till mig! =D yay!

Har även kollat upp lite kliniker som gör könsbestämningar, men det är inte superbilligt.. runt 700 kr. Men det kanske det är värt ? Jag har inte bestämt mig än. Mamma och pappa tycker inte det iaf.

Lilla gnutten har börjat sparka mera och mera under natten nu, eller ja, mera vet jag väl kanske inte, men det är ganska mkt aktivitet just vid kvällstid. Vilket känns väldigt kul, för i sånt fall brås det på pappa sin. Ett riktigt litet nattdjur det där.
+ att det är rätt mkt aktivitet vid användning utav tighta kläder för min del. Kanske det är en kille då ? ;)

En sak som stör mig dock, är att jag igår så skulle jag fira lite att jag hade fått pengar ifrån csn, så jag skulle köpa god mat och massa mysgott. Vilket resulterade i laxfilé, citron, kall dill och citronsås, lantchips, brieost (jag vet, farligt farligt!), färskost med vitlök och örter, digestivekex, vindruvor och billiga ica-cookies som är underbart goda!
Kom hem och dukade upp alltsammans till Lets Dance, och what do you know, är inet ett dugg sugen. Vad är grejen med det?
Någon på jobbet sa att det är nog en tjej eftersom jag har sug på sallad och inte på sötsaker.. Kan det vara så pass jävligt ? =P

Däremot så tror jag att det är en tjej, för tittar man på våran släkt, både på mammas och pappas sida så har alla fått döttrar  först. Finns ingen familj där sonen är äldst. Så jag tror det blir en tjej för det är väl ändå rätt starkt när ingen annan fått det ?
Jag är nämligen bombis på att den som blir den första att föda en son först är Amanda (min kära syster) när hon väl bestämmer sig för att skaffa barn. Det vore väldigt passande så jag tvivlar inte ett dugg på den teorin!

Nu ska jag gå och städa lite och sen ska jag väl försöka plugga matte var det tänkt. =P

Ha det så bra allesammans!
Kommentar:
2009-02-03 @ 09:27:16
#1: Annica

Kul att du bloggar! Jag trodde stenhårt att Linnéa skulle vara en pojke. Vi hade inte ens några riktiga namnförslag till en flicka. Men ut kom det en flicka och jag utbrast: "Nämmen vad ska vi ha för namn NU då?!" ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: