Frida & Riley

2010-09-30
09:28:47

Favoriter

Det här tycker jag att flera borde göra, dom borde dela med sig av dom guldkornen som ligger sparade under "Favoriter" eller "Bokmärken". Det som man hittar på internet och känner att det är värt att spara där.
Dela med er!


:D Här kommer en ifrån min. Du får väl avgöra själv ifall du anser att det var något att spara ^^
Jag tänker göra så att jag helt enkelt arbetar mig neråt i listan. ^^

Här är första. Det är enkelt 4 olika bokmärken men dom faller under samma kategori.

http://www.slumbersounds.com/colic-massage-info.htm








Jag tycker som dom flesta mammor att kolik är nog det värsta som kan hända ett litet spädbarn.
Riley hade det i 4 månader och ni kan ju tänka er själva, en liten som skriker nästan 12-14 timmar per dygn och det inte finns så där super mycket man kan göra för att den lilla ska må bättre. Det är inte det bästa för självförtroendet.
Många gånger var jag tvungen att lägga ner Riley i sin säng och bara gå ut utanför dörren med Nellie och ta ett par djupa andetag.

En kompis till mig och Garry, deras dotter verkade visa tecken på kolik och då letade jag fram dessa länkar och filmer för att enklare kunna beskriva hur man utför kolikmassage. Bästa är att ta kontakt med Öppna förskolan eller BVC för mera info om detta så att du inte trycker fel eller liknande. Visserligen är bebisarna så mjuka och dom brukar ganska snabbt visa ifall dom tycker att det är obehagligt.

Jag gav Riley kolikmassage morgon och kväll och ibland efter varje blöjbyte, och efter ett par veckor så kunde jag helt klart se resultat. Hon fick mindre ont i magen och hon började kunna finna mer och mer ro i att jag höll på som jag gjorde. + att det är ju väldigt mysigt också. ;)

Jag rekommenderar alla nyblivna mammor att göra detta, även om ditt barn har kolik eller inte, för det här förebygger kolik. Det får igång magen och det gör bandet starkare mellan mamma och barn. Så vad är det för fel i det ?
Att det är "jobbigt" får man väl ta att överväga lite, är det jobbigt för dig eller barnet.. EGENTLIGEN!
Så kom igen och börja massera dom lite mera :)

Kommentarer:
2010-09-30 @ 11:10:37
#1: sofia

vår bvc sköterska visade det där, det är toppen. jag brukar inte massera så jätteofta då hon inte har magknip, men är hon pruttig brukar jag iaf pressa upp benen sådär, å då brukar det pruttas för fullt :)

2010-11-03 @ 11:32:16
#2: Linda

Bra videos, ska absolut försöka mej på det där. Tack för tipset :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: