Frida & Riley

2011-07-24
23:01:21

Hjälp.



Sitter här och tänker på hur äckligt det egentligen är med godis och chips och sånt. Jag har cravings för det av gammal vana, men när jag äter det så är det inte gott. Därför äter jag bara överst i påsen och sen slängs det efter att ha legat i ett hörn i över en vecka.
Så varför inte bryta detta? Men hur? Vad finns det för bra tips att bryta en sån här vana med, när man är allergisk mot så mycket? Många av det klassiska substituten fungerar ju inte.
Alltså, kalla mig petig, men jag orkar inte sitta och skala saker hela tiden, eller skära och ha mig. Det ska vara enkelt, det ska vara snabbt och inte knöligt att hålla på med. Som ett äpple ungefär.

Jag är allergisk mot detta:

  • Tomater
  • Äpple
  • Jordgubbar
  • Plommon
  • Morötter
  • Paprika
  • Päron
  • Vattenmelon
  • Nötter
  • Jordnötter
  • Vissa fall honungsmelon
  • Mjölkprodukter
Yes.. Några tips? Är i behov av det då jag vill så hemskt gärna sluta med detta oändliga godis- och chipsätande.
Kom ihåg! Enkelt! Smidigt! Inget kladd/skära/skala osv. SMIDIGT!! ENKELT!! (billigt...)

Please?
Kommentarer:
2011-07-25 @ 08:18:30
#1: Linda D S

Tuggummi?

2011-07-25 @ 15:59:26
#2: iA

Vindruvor?

(Jag äter dem med kärnor o hela kittet,bara svälja)



smoothies är ju lite mera jobb, men det är ju nyttigt o mättande o även lite godisgott...



Banan (får du ju skala, men tror inte det är riktigt Så slö du är ;-) )



Finns typ nyttiga bars, mellanmål-kex, med typ blåbär eller så i... Ganska goda, lagom söta o stoppar godissuget. Juice är också gott när man är godissugen.



Jag har samma, att jag tror jag är skitsugen ,men när jag köper hem står det mest o blir gammalt i skåpet... men jag kan ju äta lite vad som istället,då jag inte är allergisk emot något.



Ett annat tips som du redan säkert vet,är ju att äta regelbundet... med frukost, mellanmål, lunch, o kvällsmat... ta en macka om du blir akutsugen på godis. <3



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: