Frida & Riley

2011-10-18
22:36:02

Ett brev..


.. kom idag med posten. Det var ifrån lilla migrationsverket som ville att jag skulle fylla i en blankett och skicka med lite saker för att herr Garry O'Sullivan ifrån Australien skulle vilja komma att bo här.
"Tja, what the hell liksom".. ;-)
Så nu har jag spenderat hela eftermiddagen och en god bit här inpå kvällen med att fixa klart detta. Blanketten var 6 sidor och var mera att jag skulle förklara allt som hade med oss att göra, vad är våra planer, vår framtid, vårt förflutna, vem är Garry, vem är jag, osv osv. Sen så ska det bifogas diverse bevis på att vi faktiskt har träffats och pratar sanning. 16 kort fick hänga med + ett utskick ifrån ett väldigt gammalt mail + en telefonräkningskopia för att visa hur vi håller kontakten.
Efter det så var det dags att kopiera ID-handlingar, passet och alla stämplar + skriva ut alla biljetter ifrån resorna.
Det har varit en hel del att fixa med andra ord. Svårast har varit att få alla datumen rätt, gud vad fort man glömmer..
Sen var det lite surt eftersom min e-legitimation sket sig precis när jag skulle skriva ut personbeviset ifrån skatteverket. Så det var bara att ladda ner diverse program och starta om datorn ett par gånger, sen så hoppade skiten igång igen :P roooooligt!

Imorgon skickas skiten iaf och nu får vi bara hoppas att dom arbetar snabbt så jag får hit skrället till jul <3 Vore inte det underbart?


Nu till något helt annat. Riley hade en ganska jobbig kväll att somna. Hon var så arg att hon verkligen skrek tills hon blev röd i ansiktet. Fick till slut vika mig och sätta mig vid sängkanten tills hon somnade. Vissa kvällar är enklare att vara sträng på än andra.
Imorgon blir det dagis för skruttan dock eftersom nu är hon frisk nog att få gå. Det blir skönt för henne att bli av med all energi som hon sitter på.

Nu så ska jag förbereda inför morgondagens studerande på bibblan. Wooooot! o.O
Kommentar:
2011-10-21 @ 12:25:13
#1: Therese

Är det alltså på G att han ska flytta till Sverige? =)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: