Frida & Riley

2011-09-24
20:58:10

En helt perfekt dag

Alltså, jag trodde inte att den här dagen skulle komma. Inte än på ett tag. Vad jag har drömt om detta och funderat och suktat. Men så ÄNTLIGEN vart det min tur.
"Nästa, Frida Lavén. Frida Lavén nästa"
HURRA!!

Nu kanske ni undrar vad fan jag dillar om, men saken är den, att Riley knappt har haft något trots idag. Ett enda bara när hon skulle hem ifrån Kungsbyn och inte ville sätta sig i bilen, men hon blev glad efter bara 3 minuter.
Vad tusan?

Okej, vi börjar från början. Vi var hemma fram tills kl 10-10.30 då vi cykla ner till stan och mötte mamma. Vi drog hem till henne så hon fick byta om och sen drog vi tillbaka till stan och tog en fika på underbara My House. <3
Vi satt där lätt i mera än en timme och Riley var solskensglad och lekte och stojjade och hade sig medans mamma och jag pratade om allt och inget.
Sen gick vi ut och gick lite och Riley hängde så glatt med.
Vi drog hem till mamma och tog det lite lugnt och Riley råkade ramla i trappan och bli lite ledsen, men annars som en sol. 14.30 drog vi med mamma och hämtade Leif och sen släppte hon av oss på stan för vi skulle med pappa till Kungsbyn. Hur glad tjej som helst som vinkade av Leif och mamma och sen glatt for till "mossa" ^^

Gick hem till Beba (som hade bilen) och Riley somnade på cykeln och pappa bar med henne upp till Beba så hon fick sova där ett litet tag.
Ringde sen när dom stod utanför oss och vi satte oss i bilen och drog iväg till Kungsbyn.

Väl där så matade vi hästar, kollade på alla djuren och hon gick runt själv hela varvet. Tittade så nyfiket på älgarna och klappade fåren och minigrisarna. Hon fick även klappa kaninungar som fötts där.
Åkte på en massa traktorer i traktorparken.
Sen blev det glass och sen hem.

Hem till pappa så var det pannkakor och fläsk som bjöds på och hon åt med god aptit. Lekte och busade sen efteråt och var glad.

Vi drog hem, glad i bilen, hemma så var hon trött och tog vällingen och la sig i sin säng och somnade själv utan mig som satt i hallen.

Herre. Min. Gud.

Vad händer? Är hon sjuk?
Jag är OTROLIGT lycklig för att få ha upplevt en sådan perfekt dag med min lilla tjej. Det är så HÄR det ska vara!
Nu vet jag hur ni lyckligt lottade människor har det som får sånt här serverat på silverfat varje dag.
Jag är tacksam för det jag får. OTROLIGT jävla tacksam!
Hon har varit glad, artig (sagt tack när hon fått något och även väntat på "Rileys tur") och helt fantastisk!

Fina underbara Riley. Vad du kan! Och som du pratar. Orden bara hoppar ur munnen på dig och du konverserar och berättar!
Sen är du ju OTROLIGT duktig på memory nu också, spelar om och om igen efter att du klarat runda på runda. Du är ju bra underbar och duktig alltså.
Mamma älskar dig så mycket!

Här kommer lite bilder ifrån denna perfekta dag!


Ser ni älgen?


Morfar och Riley spanar!


Här låg pappa älg lite närmare för oss besökare att våga ta oss en titt.


Hehe, lite storleksskillnad :-P


Lilla bebisen som låg och solade lite.


Mamma älg!


Hela familjen. Fett bra bild va? (....)


Fåren hade inte så värst mycket respekt för stängslet.


Riley passade på att klappa fåren medans dom girigt tyckte att gräset var grönare på andra sidan.


2 får + 1 Riley + 1 morfar = YAY!


Traktorparken!


Vildsvinsbebisar


Dom lät huuuuuur gulligt som helst när dom sprang. Riley härmade dom resten av kvällen :-P
"Riley, hur låter grisen? Oink oink. weee wee!"


Efteråt blev det ju såklart glass där man fick välja viiiiilken glass man ville :D
Tyvärr slutade det i brainfreeze så hon grät lite och pekade på huvudet och munnen och sa "aj aj" :-P

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: