Frida & Riley

2014-01-21
12:36:00

"Så mycket luft i någon så liten"

 
 
Igår så var det kursintroduktion i Eskilstuna angående C-uppsatsen. Så hela dagen spenderades i skolan. Sen var det dags att skynda hem för att hämta Riley på dagis, för hon skulle iväg på Lek & Plask som arrangeras på Badhuset i Enköping. Riley är ständigt exalterad över Lek & Plask, då hon går tillsammans med en dagiskompis till henne.
Vi köpte korv på badhuset som hon fick äta och även en badmössa för att skydda hennes långa hår ifrån allt klor, eftersom att det ändå kommer att bli bad där minst en gång i veckan.
Medan hon badade så passade jag på att simma 40 längder. Men det var hur många som helst som simmade så jag fick liksom simma i slow motion typ. Och simmade man i längan bredvid de som simtränade professionellt, så kom svallvågor och stänk så att jag nästan kapsejsade. Ingen lugnande terapi-effekt direkt.
Efteråt var det i alla fall dags för att duscha och basta lite. Väl inne i bastun så har Riley ca 10 000 frågor om ALLT och inget. 
- Varför sitter de nakna tanter där?
- Varför sitter de högt upp?
- Varför är det en hink här?
- Varför är det vatten i hinken?
- Varför kastar man vatten på stenarna?
- Varför blir stenarna varma av vattnet?
- Varför är det varmt på golvet?
- Varför blir det kallt när man öppnar dörren?
Hon startade däremot med en sjudundrande entré, för vad bättre sätt att introducera sig till de bastande folket, om inte genom att lägga av en brakskit?
"Hehe.." fnissar jag lite lätt. Riley asgarvar så det ekar i bastun.
 
Efter alla miljarder frågor så går vi ut ur bastun och ska klä på oss. Det står en kvinna bredvid vårat skåp som håller på att göra sig iordning. Efter att jag har hjälpt Riley att torka sig så börjar hon prutta. Inte högt, men konsekvent. Men sen så höjs prutt-volymen och till slut så låter det som en fanfar som kommer ur den lilla stjärten. Detta samtidigt som hon backar upp och trycker prutt-stjärten emot mitt ben. Kvinnan bredvid slutar upp det hon håller på med och tittar på Riley och säger "Att så mycket luft kan få plats i den lilla kroppen" och Riley kan inte sluta skratta! Jag som försöker vara den seriösa mamma, börjar också skratta.
Hon är så rolig min lilla älskling <3 
 
Nej, nu ska jag ta och vila. Jag mår ruggigt illa idag :-(
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: